Når du åbner en restaurant, vil du selvfølgelig gerne have omtale af din restaurant. Du kan f.eks. få besøg af en madanmelder fra én af de landsdækkende aviser. Madanmelderen kommer som regel på besøg uanmeldt og spiser i din restaurant, hvorefter han eller hun skriver en anmeldelse. Nogle madanmeldere har været i gamet i mange år og har stor erfaring med at anmelde måltider. Som udgangspunkt har madanmeldelser til formål at guide avislæserne til, hvor de kan få et godt måltid mad, og hvilke steder der er at foretrække frem for andre. En madanmelder kan også decideret fraråde gæster at besøge en restaurant, hvis maden er af dårlig kvalitet, eller restauranten fremstår snusket og uhygiejnisk. Madanmeldere kan som regel ikke købes til at skrive gode madanmeldelser til restauranter. For restauranterne gælder det selvfølgelig om at få så positiv omtale som mulig, og du og dit personale bør bestræbe jer på at gøre jer umage for jeres gæster hver eneste dag. Det ry og rygte vil hurtigt spredes og tiltrække gæster. Og så behøver I ikke at blive stressede over, hvornår madanmelderne lægger vejen forbi – for I gør jer jo jeres bedste hver dag.