Få kæderne til at nå hinanden

Synergi er et nøgleord for kædebutikker – ikke mindst for restauranter, som skal forsøge at holde effektiviteten høj og omkostningerne lave.

Og her kommer et godt og velprøvet intranet ind i billedet. Det er et værktøj, der er meget nyttigt for kædevirksomheder som fx restauranter, da det giver dem mulighed for at kommunikere og samarbejde mere effektivt uden tidskrævende og fordyrende led.

Alt under samme tag

En god og billig måde at få integreret en solid og velafprøvet platform til samarbejde finder man i et system som SharePoint, der kan bruges til at kreere et intranet. Med SharePoint kan man nemt og uden behov for skræddersyede løsninger forbinde restaurantens kæder under “samme tag” og på den måde effektivisere de forskellige dele af virksomhedens fælles rutiner.

Intranet gør det også muligt for medarbejdere at dele dokumenter, billeder og anden data med hinanden. Og det er i særdeles nyttigt for medarbejdere, der arbejder på forskellige steder – som restauranter, da det gør det muligt for dem at kommunikere og dele, som sad de ved siden af hinanden på et kontor.

Samlet set betyder det at medarbejdere og ledere får mulighed for at arbejde mere effektivt, og så sikrer det, at alle følger samme procedurer og processer – hvilket er af stor betydning i restaurantbranchen, hvor der ofte sker mange ændringer.

Skriv et svar